fbpx Skip to content
Ring oss for en hyggelig prat. Stavanger: 51567310 - Sandnes: 51662184

Aldersgrense: 16 år

Teorikurs:
Obligatorisk grunnkurs klasse A1/A2/A. Dette trenger du altså IKKE å ta på ny ved utvidelse til tyngre klasser senere.
På Skagen har vi også trinn 3 teori (Trafikalt). Dette har du stor nytte av og sparer tid i kjøretimene.

Vanlige kjøretimer:
Etter behov. . Det vil ha betydning om du har mulighet til å øvingskjøre privat parallelt med kjøretimene, og hvor lett du ”tar det”.  I kjøretimene begynner du å  øve i lite trafikk og i kjøregård. Mot slutten i tettere trafikk (bykjøring) og innledende landevegskjøring. Gjennomsnittlig 20 – 30 kjøretimer.

Obligatorisk kjøring:
–    To timer trinnvurdering; en på slutten av trinn 2 og en på slutten av trinn 3.
–    Sikkerhetskurs i trafikk, 4 t, hvorav minst 3 t kjøring  Kurset kommer på slutten av trinn 3 og inneholder mest bykjøring.
Dette kurset er nytt i 2017. Det er et sammen-hengende 4 timers kurs med noe teori og mest kjøring.  Det skal være en videreføring av den generelle treningen i trafikk du har hatt på trinn 3.1
–   Sikkerhetskurs på veg (trinn 4). Totalt 5 t, hvorav  minst 4 t kjøring i variert trafikk- og vegmiljø. Dette kurset inneholder mest landeveg

Hva kan du kjøre når du får førerkort klasse A1?
–    Denne klassen gjelder føring av lett motorsykkel med eller uten sidevogn. Slagvolum for lett motorsykkel er høyst 125 ccm, effekt på høyst 11 kW og forholdet mellom effekt og egenvekt på høyst 0,1 kW/kg
–    Moped
–    Trehjuls motorsykkel med effekt på høyst 15 kW
–    Såkalt ”mopedbil”. For mopedbil med egenvekt over 150 kg må fører ha fylt 18 år.

Hvilken avdeling gjelder det:
    StavangerSandnes

Hvor har du hørt om oss ?
    GoogleFacebookInstagramTv-vestFerjeHjemmesideVennerAnnonseAvis

Jeg ønsker å sende melding. Du får epost kopi av innsendt skjema.