fbpx Skip to content
Ring oss for en hyggelig prat. Stavanger: 51567310 - Sandnes: 51662184

Vi tilbyr opplæring for både manuell gir og automatgiret bil. Opplæringen i klasse B er inndelt i fire trinn (se oversikten ovenfor). Etter trinn 3 skal du kunne kjøre tilnærmet selvstendig, dvs. være på et nivå godt nok til førerprøve. Herfra bør det være omfattende mengdetrening privat dersom du har muligheter for det. I trinn 4 finner vi Sikkerhetskurs på veg, totalt 13 timer obligatorisk opplæring. I tillegg kommer tilstrekkelig øving enten privat og/eller ved trafikkskole for å nå målene fastsatt i læreplan og forskrift. Søknad om førerkort og masse nyttig informasjon finner du her.

Vi er alle forskjellige og lærer på forskjellige måter. Hos Skagen Trafikkskole skal vi strekke oss langt for å tilpasse undervisningen slik at den passer deg mest mulig. Om du har kjørt masse privat eller aldri har kjørt bil tidligere, vil vi tilpasse undervisningen slik at den passer akkurat for deg. Vårt mål er at du alltid skal ha en kjekk og lærerik opplevelse hos oss. Antall kjøretimer du trenger utenom det obligatoriske vil variere etter ditt behov. Mange faktorer spiller inn:

-har du muligheten til å øve privat mellom timene?
-Hvilken erfaring har du med bilkjøring fra før?
-Hvor langt tidsperspektiv har du på dette?

Teorifilm.no
Skagen Trafikkskole er en av teorifilm.no sine anbefalte trafikkskoler. Dette betyr at vi gir alle elever som starter på opplæring kl B hos oss gratis 24 måneders tilgang til teorifilm.no til en verdi av 3000 kr! Her får du visuelle øvelser fra læreplanen, du har mulighet til å forberede deg til kjøretimen, repetere etter kjøretimen, evt se filmene med ledsager for å få en mer effektiv øvelseskjøring som igjen gjør deg til en tryggere fører. Filmene er tekstet på 16 språk og du finner en tematest etter hver film. På denne måten vil bruken av disse filmene lette innlæringen av både teori og praksis. Sjekk ut produktet på www.teorifilm.no

Teorikurs? Trenger jeg det?
I samarbeid med Learn Digital, som er en av Norges fremstes aktører på digitale kurs, tilbyr Skagen Trafikkskole frivillig nettbasert teorikurs. Teorikursene er live-streamet via Teams i et moderne, interaktivt klasserom og går over fem ettermiddager. Her kan du som elev stille både muntlige spørsmål og stille spørsmål til lærer via chat. Du får tilgang til egne teorioppgaver du kan velge å jobbe med mellom kurskveldene. Dette kurset selges med en FORNØYDGARANTI og BESTÅTTGARANTI. Er du ikke fornøyd med kurset kan du etter første kurskveld kontakte oss, og du vil da få refundert kurskostnaden (ønske om å benytte fornøydgarantien må meldes inn til oss innen midnatt etter første kurskveld). Beståttgarantien fungerer slik at skulle du være uheldig å stryke på teoriprøven etter å ha gjennomført dette teorikurset, vil du kunne ta hele eller deler av kurset på nytt uten at det koster deg noe. Ved å lese teoriboken, bli med på teorikurs og bruke teorifilm.no aktivt vil du spare mange penger på føreropplæringen og samtidig bli en mer reflektert bilfører.

Fraværsgrensen eller jobb?
Vi forsøker å være så fleksible som mulig. Sett deg ned sammen med oss og planlegg fremdriften. Utnytt fritimene dine. Kanskje har du en dag du starter litt seinere eller slutter tidligere? Er du en morgenfugl så klarer vi kjøretimen før skolen begynner. Det er også en god idé å begynne på opplæringen tidlig, gjerne allerede fra 16 år. Tenk også igjennom hvilket utbytte du ønsker å ha av kjøretimen. Er du klar for å jobbe effektivt etter en lang dag på skole eller jobb? Hvordan er trafikkbildet? Kjøretimene i ettermiddagstrafikken setter en del begrensninger på både øvingsområdet og effektiviteten i timen. Kjøretimer seint om kvelden gir mindre muligheter for å trene på effektiv samhandling og trafikkavvikling. Fortvil ikke, vi finner alltid en løsning sammen!

Vi håper og tror du vil trives hos oss på Skagen Trafikkskole. Ikke nøl med å ta kontakt dersom det er noe vi kan hjelpe deg med! Velkommen til oss!

Last ned: Vegvesen – Læreplan for førerkortklasse B

Information to our English students:
Skagen Trafikkskole consists of 23 dedicated driving instructors with extensive experience. We have offices in both Sandnes and Stavanger. All our theory courses and driving lessons are available in English. The voluntary online theory course category B is on five evenings. The courses are live streamed (TEAMS) in a modern interactive classroom where students can ask both verbally questions and questions by using chat to the teacher. The students get access to their own theory assignments which they can choose to work on between the course evenings. The online theory course is conducted in collaboration with LEARN Digital, which is one of Norway`s leading companies in such courses.
All our students get free access to teorifilm.no. Teorifilm.no provides a learning tool that gives students the opportunity to prepare for their driving lessons and repeat exercises visually. All the videos on teorifilm.no is subtitled in 16 languages (Norwegian, English, Arabic, French, Serbo Croatian, Pashto, Polish, Russian, Somali, Spanish, Thai, Turkish, Urdu, Vietnamese, Chinese, Tigrinya).
We hope and believe that you will enjoy working with us at Skagen Trafikkskole. Contact us for more information, tel 51567310 (Stavanger) or 51662185 (Sandnes). Welcome!

Hvilken avdeling gjelder det:
    StavangerSandnes

Hvor har du hørt om oss ?
    GoogleFacebookInstagramTv-vestFerjeHjemmesideVennerAnnonseAvis

Jeg ønsker å sende melding. Du får epost kopi av innsendt skjema.